برای دستیابی به اوج یادگیری چه اندازه و چند مرحله تست بزنیم؟

مقالات

برای دستیابی به اوج یادگیری چه اندازه و چند مرحله تست بزنیم؟

خیلی از داوطبلان میخواهند بدانند برای یک درس حل چند تست کافی است؟ جواب این سوال برای هر داوطلب متفاوت است ولی رعایت نکته های زیر در این مورد راهگشا خواهد بود :

۱- اگر مبحثی بیش از ۱۰۰ تست داشته باشد، به جای حل یکباره بهتر است انها را به چند قسمت تقسیم کرده و پاسخ دهید .

۲- در تابستان و پاییز بهتر است بیشتر بخوانید و تمرین کنید و باید تنها ۲۰ تا ۳۰ درصد از وقت خود را به تست زدن اختصاص دهید. در زمستان و بهار که بیشتر درسها را فرا گرفته اید میتوانید زمان بیشتری برای تست زدن در نظر بگیرید.

۳- در درسهای ریاضی و فیزیک حل تست فراوان از همان ابتدا در کنار خواندن درس ضروری است .

۴- پاسخ های تست ها را در کتاب وارد نکنید تا در صورت لزوم بتوانید دوباره تست های قبلی را پاسخ دهید.

۵- در دروس مفهومی ابتدا بهتر است حداقل ۱۰ درصد از تست ها را بدون توجه به زمان حل کنید. هدف از اینکار یادگیری بیشتر است.

۶- اگر درصد شما در اولین مرحله از تست زنی زیر ۷۰ باشد باید تست زنی را متوقف کنید . باید دوباره برگردید و مبحث را از اول بخوانید .اگر بدون داشتن تسلط و مطالعه کافی تست بزنید عملا وقت خود را تلف کرده اید.

۷- حل تست را تا رسیدن به حد نصاب ۷۰تا۹۰ درصد ادامه دهید. برای هر موضوع ، تا اندازه ای تست بزنید که احساس میکنید به خوبی یاد گرفته اید . هرچند همه ی تستها حل نشده باشند . دراین مرحله نباید در حل تست دچار افراط شوید.

 

نکته برداری از تست ها

۱- تست هایی را که در انها اشکال دارید ، علامت گذاری کرده و بعدا مجددا انها را حل میکنید. در مرورهای بعدی روی انها تمرکز بیشتری داشته باشید .

۲- هنگام مطالعه ی پاسخ نامه سعی کنیم راه حل های کوتاه را که کاربرد بیشتر دارند در کنار راه حل های تشریحی یاد بگیریم. انی نکات به سرعت عمل شما اضافه خواهند کرد. با یادگیری تدریجی راه حل های کوتاه به تدریج ،الگوریتم تبدیل معلومات تشریحی به راه حل های تستی در ذهن شکل میگیرد.

۳- نکاتی را که از پاسخ تست ها برداشت کرده اید در دفتر یادداشت خود بنویسید.

 

دقت در تست زنی

بیشتر بی دقتی ها در تست زنی ، ناشی از بد خواندن صوت سوال یا گزینه هاست پس :

۱- صورت سوال را کامل بخوانیم و به مثبت یا منفی بودن ان توجه کنیم مانند هست و نیست یا درست و نادرست

۲- کلمه ی به جز در متن سوال انرا منفی میکند.به این نکته توجه کنید.

۳- بهتر است همزمان با خواندن سوال با مداد زیر یا دور کلمات کلیدی انرا خط بکشیم. این روش بطور موثری دقت و درک ما را از سوال و سرعت عمل مان را بیشتر میکند.

۴- در متن هر سوال کلمات کلیدی وجود دارند مانند همواره، به کدام دلیلو … که پیدا کردن جواب در گرو توجه به این کلمات است.

۵- باید تمام گزینه ها را بخوانیم و بررسی کنیم . حتی اگر مطمئن باشیم که گزینه ی اول پاسخ صحیح است . بعضی از داوطلبان برای صرفه جویی در زمان ، همه ی گزینه ها را نمیخوانند. درحالیکه گاهی همه ی گزینه ها، عبارت های درستی هستند که فقط یکی از انها یا کامل تر از بقیه است یا مستقیما در رابطه با سوال است.

۶- بسیاری از دانش اموزان وقتی به سوال دشواری میرسند ، از اینکه میبینند میتوانند انرا حل کنند خوشحال میشوند. انها بعد از فرمول نویسی و جای گذاری اعداد ، به اندازه کافی به محاسبات و عملیات اهمیت نمیدهند و وقتی به جواب نزدیک میشوند با یک لحظه غفلت در جواب نهایی اشتباه میکنند.یادتان باشد در حل تست یافتن راه حل کافی نیست رسیدن به جواب اخر اهمیت دارد.

موفقیت در کنکور با موسسه اوج یادگیری

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات
تدریس موسسه اوج یادگیری به علاقمندان رشته کاردانی فرش قسمت (2)

تدریس موسسه اوج یادگیری به علاقمندان رشته کاردانی فرش قسمت (2) موقعیت شغلی در ایران: در کشور ما، هیچ کالایی از نظر ارزش افزوده مشابه فرش نیست. زیرا از یک سو، مواد اولیه فرش در ایران تهیه می‎شود و از سوی دیگر، فرش دست‎بافت ایرانی در بازارهای جهانی دارای ارزش …

مقالات
تدریس موسسه اوج یادگیری به علاقه مندان رشته کاردانی فرش قسمت (1)

تدریس موسسه اوج یادگیری به علاقه مندان رشته کاردانی فرش مقدمه ای بر معرفی کاردانی فرش : تا چندی پیش در ایران به هنر بسیار ظریف و زیبا‎ی فرش تنها به صورت یک حرفه نگاه می‎شد؛ هنری که نسل به نسل به صورت سنتی و استاد- شاگردی منتقل می‎گردید. به …

مقالات
موسسه اوج یادگیری به معرفی رشته کاردانی مردم شناسی پرداخته

موسسه اوج یادگیری به معرفی رشته کاردانی مردم شناسی پرداخته مقدمه ای بر معرفی کاردانی مردم شناسی : مطالعه، حفظ و نگهداری از میراث‌های فرهنگی تنها به صورت آثار، اشیاء، بناها و بافت‌های تاریخی جسمی و مادی بدون توجه به ضرورت مطالعه و حفاظت از صورت‌های رفتاری و غیرمادی کامل …

تماس با خط 1
تماس با خط 2