مقالات

فقط ساعات مشخصی در یک روز، در یک هفته و یک ترم تحصیلی (نیمسال تحصیلی) وجود دارد. شما نمی توانید تعداد ساعات را تغییر دهید، اما می توانید تصمیم بگیرید که چگونه حداکثر استفاده را از آنها بکنید. برای موفق بودن در تحصیل، حتماً باید زمان مطالعه ی خود را با دقت تمام، مدیریت کنید. در ادامه مقاله راهکاری برای انجام این کار ارائه داده ایم.

 

یک تقویم ترمی آماده کنید :

در اول یک ترم (نیمسال)، یک تقویم ترمی(به روشی که گفته می شود) آماده کنید. اطلاعات را همزمان با به پیش رفتن ترم به روز کنید و جدید نمایید. در ادامه کارهایی که باید برای آماده کردن این تقویم انجام دهید، آمده است:
۱- تکالیف محوله خود را در مدرسه (یا دانشگاه) را به همراه موعد سررسید آنها و امتحانات از قبل مشخص شده تان را یادداشت کنید.
۲- فعالیت از قبل برنامه ریزی شده مدرسه ای (یا دانشگاهی) خود را یادداشت کنید.
۳- فعالیت های شناخته شده غیر درسی خود را یادداشت کنید.

یک برنامه هفتگی آماده کنید :

هر جمله قبل از آغاز هفته ی درسی تان، یک برنامه هفتگی معین کنید. همان که هفته به پیش می رود، اطلاعات این برنامه هفتگی را بروز کنید. در ادامه روش آماده کردن این برنامه هفتگی آمده است:
۱- کلاس های روزانه ی خود را یادداشت کنید.
۲- از تقویم ترمی خود استفاده کنید و کارهایی که در هفته ای که دارد می آید، باید انجام دهید، وارد کنید.
۳- جزوه های کلاسی هفته قبل خود را مرور بکنید تا ببینید که آیا نیاز است که فعالیت یا تکلیفی را به فعالیت های مدرسه ای خود اضافه کنید یا نه.
۴- همه ی فعالیت های غیردرسی که در هفته ای که دارد می آید درگیر آن ها می شوید را یادداشت کنید.
۵- فراموش نکنید که زمان هایی را برای انجام تکالیف، کار بر روی پروژه ها(تحقیق) و مطالعه برای امتحان ها قرار دهید. این زمان ها ممکن است در طی روزهایی باشد که به مدرسه می روید، پس از آمدن از مدرسه(دانشگاه) باشد، در هنگام شب باشد یا در آخر هفته باشد.

یک برنامه ی سازمان دهنده ی روزانه آماده کنید :

قبل از هر روزی که باید به مدرسه بروید، یک برنامه ی سازمان دهنده برای روز بعد آماده کنید. هر وقت یک کار را انجام دادید، در کنار آن یک تیک بزنید. در این جا روش آماده کردن برنامه ی سازمان دهنده ی روزانه را شرح داده ایم:
۱- کارهایی که باید در روز بعد انجام دهید از برنامه ی هفتگی خود استخراج کنید و وارد نمایید.
۲- کارهایی که از برنامه ی سازمان دهنده ی روز قبلی تان باقی مانده و هنوز نیاز به انجام دادن دارد را هم وارد کنید.
۳- جزوه کلاسی امروزتان را مرور کنید که ببینید آیا لازم است کاری را به فعالیت ها(یا تکالیف) درسی تان اضافه کنید.
۴- هر گونه فعالیت غیر درسی را که فردا با آن روبرو خواهید شد، وارد کنید.
برنامه هفتگی شما جزئیات بیشتری را نسبت به تقویم ترمی تان در بر می گیرد. و برنامه سازمان دهنده ی روزانه شما باید جزئیات بیشتری نسبت به برنامه هفتگی تان داشته باشد. استفاده از تقویم ترمی، برنامه هفتگی و برنامه ی سازمان دهنده روزانه به شما کمک خواهد کرد که حداکثر استفاده را از زمان خود بکنید.

برای مشاوره تخصصی رایگان با شماره 09128479066 تماس بگیرید

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش چهارم )

ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال …

مقالات
ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش سوم )

ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش سوم ) نکات مطالعه برای کنکور – روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. این روش یکی از روش های مطالعه موثر، جهت افزایش بازدهی …

تماس با خط 1
تماس با خط 2