مقالات

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس گفت: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده نتایج اولیه آزمون سراسری سال 93 به صورت کارنامه تنظیم و در روز یکشنبه 12 مردادماه سال 93 بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد.

وی افزود: هر یک از داوطلبان حاضر در آزمون سراسری سال 93 می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و وارد شدن به بخش مشاهده کارنامه نتایج اولیه را از طریق وارد کردن اطلاعات آزمونی، مشخصات فردی شامل نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سال تولد یا وارد کردن مشخصات کارت اعتباری ثبت‌نام شامل شماره پرونده، رمز ورود و شماره شناسنامه یا وارد کردن مشخصات ثبت‌نامی و مشخصات فردی شامل شماره پرونده، کد رهگیری، شماره شناسنامه نسبت به مشاهده و پرینت کارنامه خود اقدام کنند.

توکلی ادامه داد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی‌شده داوطلبان می‌توانند برای انتخاب رشته و ثبت کد رشته انتخابی در فرم انتخاب رشته اینترنتی در روز چهارشنبه 15 مردادماه تا دوشنبه 20 مردادماه به سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته گروه آزمایشی یا گروه‌های آزمایشی ذیربط برای انتخاب رشته کد رشته محل‌های انتخابی از میان کدرشته‌های مجاز یا گروه‌های مجاز اقدام و کدرشته محل‌های انتخابی را به ترتیب اولویت علاقه مرتب کنند.

وی افزود: داوطلبان باید در مرحله بعدی پس از درج کدرشته‌محل‌های انتخابی در فرم پیش‌نویس انتخاب رشته که در دفترچه درج شده است و اطمینان کامل از صحت کدرشته‌محل‌های انتخابی به سایت سازمان مراجعه و برای ثبت کدرشته‌محل‌ها به ترتیب اولویت علاقه اقدام کنند.

توکلی گفت: ترتیبی اتخاذ می‌شود که دفترچه راهنمای انتخاب رشته دو یا 3 روز قبل از اعلام نتایج بر روی سایت قرار گیرد.

وی اضافه کرد: همچنین داوطلبان باید در کنترل کدرشته‌محل‌های انتخابی مورد علاقه به اولویت انتخاب، مقطع تحصیلی، دانشگاه محل رشته‌ها، شهرهای محل رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی رشته‌ها دقت کافی داشته باشند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: هر داوطلب باید فرایند انتخاب رشته را تا دریافت رسید انتخاب رشته 15 رقمی ادامه داده و از فرم انتخاب رشته پرینت تهیه کند.

*شرایط انتخاب رشته دانشگاه آزاد

به گفته وی آن دسته از داوطلبان که علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد هستند باید پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری و دریافت کارنامه برای انتخاب رشته با کد دسترسی مندرج در کارنامه به سایت مرکز آزمون دانشگاه آزاد مراجعه کرده و براساس شرایط و ضوابط و دستورالعمل اجرایی دانشگاه آزاد که بر روی سایت مرکز آزمون است اقدام کنند.

*جزئیات گزینش داوطلبان در آزمون سراسری

توکلی گفت: براساس ضوابط در آزمون سراسری سال 93 به طور کلی گزینش در این آزمون به دو روش انجام می‌شود، روش اول اینکه گزینش دانشجو در کدرشته‌محل‌هایی که پذیرش آنها براساس آزمون (نمرات آزمون و اعمال قطعی سوابق تحصیلی) است، صورت می‌گیرد و روش دوم اینکه گزینش دانشجو در کدرشته‌محل‌هایی که پذیرش آنها صرفا براساس سوابق تحصیلی است صورت می‌گیرد.

وی افزود: توضیحات کافی در رابطه با این روش‌ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) آزمون سراسری هر یک از گروه‌های آزمایشی درج شده است.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: علاوه بر اینکه دفترچه راهنمای گروه‌های آزمایشی پنجگانه دو یا سه روز قبل از اعلام نتایج اولیه بر روی سایت قرار داده می‌شود به منظور فراهم کردن تسهیلات بیشتر دفترچه راهنما چاپ و تکثیر شده و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت پست از طریق پست نیز در سراسر کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد.

*زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری

توکلی گفت: فهرست اسامی نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون سراسری نیز نیمه دوم شهریورماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی افزود: فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت رشته‌های نیمه متمرکز نیز 15 مهرماه به همراه اطلاعیه سازمان سنجش در مراحل مصاحبه آزمون عملی یا تشریحی از طریق سایت سازمان منتشر می‌شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اضافه کرد: براساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده فهرست اسامی قبول‌شدگان نهایی نیمه متمرکز نیز 14 دی‌ماه سال 93 از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مقالات
چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم

چگونه فیزیک کنکور را 100 بزنیم؟ یکی از دغدغه های داوطلبان کنکوری در گروه های آزمایشی ریاضی و تجربی درس فیزیک میباشد درسی استدلالی و نیز محاسباتی که اکثر دانش آموزان از آن هراس دارند و معمولا درصد پایینی در آن کسب میکنند. اما نکاتی ساده و کاربردی وجود دارد …

مقالات
ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش چهارم )

ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش چهارم )   مرحله ی تفکر: در مرحله تفکر، با فکر کردن به آموخته های خود، به آن ها مفهوم می دهیم. همچنین با معنا بخشی به متون خوانده شده، به تثبیت حافظه کمک می کنیم. به عنوان مثال …

مقالات
ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش سوم )

ذکر نکات مهم در مطالعه کنکور در اوج یادگیری ( بخش سوم ) نکات مطالعه برای کنکور – روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) یکی از روش های صحیح مطالعه برای کنکور، روش مطالعه پس ختام ( PQ4R) است. این روش یکی از روش های مطالعه موثر، جهت افزایش بازدهی …

تماس با خط 1
تماس با خط 2